Аңдатпа
Мақалада сәулет пен білімнің өзара әрекеттесу мәселелері, заманауи білім беру мекемелерін құруға әртүрлі факторлардың әсері қарастырылған. Заманауи білім беру тенденциялары заманауи мектеп ғимаратының жоспарлау ұйымы мен көлемдік-кеңістіктік шешімін қалыптастыруға да әсер ете алатыны маңызды. Өмір бойы білім берудің әлемдік тәжірибесі қарастырылып, оның біздің елімізде сәулет тәжірибесіне қалай енгізіліп жатқаны қарастырылады. Мақалада бүгінгі таңдағы танымал оқыту стратегиялары көрсетілген: дизайн студиясының моделі, экологиялық оқыту, мақсаттар таксономиясы, жұмысты бағалау моделі және ерекше білім беру қажеттіліктері бар адамдар топтарының қажеттіліктерін ескеретін модель. Қолданыстағы тәжірибені зерделеу негізінде мектеп ғимараттарын жобалау концепциясындағы негізгі қағидалардың бірі анықталды: контексттің өзара әрекеттесуі, оқу процесінің мазмұны және оқу процесінің өзі. Мектеп ғимараттарының сәулеттік-жоспарлау шешімдеріндегі бірқатар тенденциялар мен өзгерістер анықталды. Зерттелген материал негізінде оқыту кеңістігі моделінің тиімді нұсқасы анықталып, заманауи мектеп ғимаратының оқу кеңістігін қалыптастыру таксономиясы анықталды. Зерттеу нәтижесінде заманауи білім беру талаптарына жауап беретін заманауи мектеп ғимаратын қалыптастырудың үш негізгі тұжырымдамасы анықталды.